מחקר ופיתוח רעיונות טכנולוגיים

תכנון ובניית דגמי אבות טיפוס לממציאים, בעלי רעיונות וחברות סטארט אפ

פרוייקטים בפיתוח

מתקן מבוסס פטנט חדשני לניטור מערכות חשמל בפני פריצת שריפה.

תמונה1

אב טיפוס ראשוני למדפסת זעירה מבוססת ראש הזרקת דיו

תקשורת בלוטות' לאפליקציה ומנגנון אבטחה על ידי טביעת אצבע.

 

 

 

 

20140518_213932

20140518_214140

ניטור עופות

מעגל זעיר וקל משקל לניטור תנועת עופות בלולים.

Logger1

דסטק – Dustec

מד אבק דיגיטלי ממוחשב לניטור נצילות לוחות סולאריים

demo

חברות האנרגיה הסולארית המקימות מתקנים בהשקעה של מיליונים רבים נוטות לטאטא את בעיית האבק המצטבר על הלוחות הסולריים, משני טעמים עיקריים – האחד הוא, שנתונים מדוייקים אודות השפעת האבק על נצילות הלוחות עדיין בגדר מחקר, וכאלה שנערכו ברחבי העולם, לא נמסרו כמוחלטים. והשני – מאחר ואין עד כה פתרון יעיל וממוחשב.

ככל שיוקמו מתקנים גדולים ויקרים יותר, במיוחד בנגב אצלנו, או במרחבי ערבות ומדבריות בעולם, כך אין ספק כי הצורך במד אבק ללוחות סולאריים אשר בראש ובראשונה מספק מידע – שכרגע אינו בנמצא כלל, ילך ויגבר. לדוגמא, מחקר אקדמי שנעשה באזורים מדבריים מצביע על ירידה של 33.5% בנצילות בחודש אחד*

גלאי חכם במיוחד

חברת דסטק שיושבת בנס ציונה חוקרת ומפתחת מערכות חכמות בתחומי האלקטרוניקה. כאשר היה ברור כי המערכות הסולאריות מהוות פתרון ליצירת חשמל באנרגיה ירוקה, חקר מנכ"ל החברה, משה סלע. את התחום ועלה על הבעיה שאינה מדוברת רבות – אבק ולכלוך המצטברים על הלוחות, ואינו מתוקשר כלל למערכות המידע של הלוחות הסולאריים.
מדובר במד אבק חכם שמכיל מספר יכולות, היכולות הבסיסיות של הדסטק הם קודם כל זיהוי של אבק ולכלוך המצטבר על הלוחות הסולאריים. הדבר השני, המהותי לא פחות הוא היכולת לתרגם את האבק והלכלוך לנתון החשוב – ירידת נצילות הלוח הסולארי. כלומר – לא רק מסירת המידע אודות מדידת האבק והלכלוך – אלא השפעתו הישירה של זה על תפוקת הלוח הסולארי. כל מד אבק כזה הוא גוף עצמאי עם מחשב, מעבד פנימי, שמאפשר לו לשדר את נתוניו לצג ברור או לכל מערכת תקשורת המחוברת ללוחות הסולאריים.

דבר שלישי הדסטק הינו יחידה עצמאית הניתנת בעתיד לשילוב אלגנטי במערך הלוחות הסולאריים, ומתפקדת כיחידת מידע שיש באפשרותה להתחבר ליחידות מידע אחרות במערכת.

מאחר וכיום, בגלל חוסר המידע וממילא חוסר פתרון, נוהגים בעלי המערכת הסולארית לקבוע באופן שרירותי, על פי הגיון מסויים את ניקוי הפאנלרים הסולריים. בארץ, למשל, נהוג לשטוף את הלוחות פעם אחת – לעונת החורף, ופעם לחודש – בעונת הקיץ. כך ללא ידיעה על ירידת הנצילות עקב אבק מפסיד בעל המערכת סכומים ניכרים מבלי לדעת כלל.

מאחר ושטיפת המערכות הסולריות הנה לא רק נושא רציני שיש לנהוג בו בזהירות, אלא אף מהווה סכנה – למערכת חשמלית חכמה, הרי שניקוי הלוחות הסולאריים כפי שהוא מתקיים היום, אינו מחובר כלל- לכל נתון ענייני ויעיל. הדסטק מאפשר נתינת שירות היקפי – שכן הוא מדייק את המתרחש על גבי הלוחות – לנצילותם.

יחידת בקרה לנצילות אופטימלית

במד האבק – יחידת בקרה המתקשרת בצורה דיגיטלית עם יחידות מידע אחרות במערכת הסולארית. מד האבק מודד את הצטברות האבק והלכלוך, מתורגם לאחוזי הנצילות, כך שאין כל בעיה להבין את הקשר הישיר שבין המתרחש על פני הלוחות לבין תפקודה של כל המערכת. בהתאם לכך יכול כל בעל מערכת כזו להחליט על אופן והתזמון המיטבי לניקוי הלוחות הסולאריים.

הדסטק מותאם למערכות סולריות רחבות וגדולות בהיקפן כמו גם למערכות בינוניות וקטנות. במערכות הנרחבות, ניתן להתקינו במספר מוקדים ולמפות את המידע באופן מדוייק, כך שברור לבעל המערכת, היכן בדיוק ירדה נצילות הלוחות – בהתאם לכך הוא כמובן, יכול לכוון את ניקוי הפאנלים לזמנים אופטימליים.

הטכנולוגיה הייחודית נרשמה בבקשת פטנט בארה"ב.

החברה נמצאת בשלבי גיוס משקיעים להקמת קו ייצור ושיווק הדסטק בארץ וברחבי העולם.

"The results imply that the depression of the efficiency is 33.5% after one month and increases to 65.8% after six months without panel cleaning."

Source :  Effect of dust on the transparent cover of solar collectors
Hamdy K. Elminir a, Ahmed E. Ghitas a, R.H. Hamid a, F. El-Hussainy b, M.M. Beheary b, Khaled M. Abdel-Moneim

————————————————————————————–

פיתוח מחזיק מפתחות המונע שכיחת המפתחות במנעול

הפיתוח מבוסס על פתרון המצאתי בר פטנט.

————————————————————————————–

פיתוח מפסק תאורה חדשני לחסכון בחשמל

הפתרון המפותח מתבטא בייצור מפסק תאורה בעל אותו מבנה של מפסקי התאורה הקיימים כיום.

המשתמש מדליק את התאורה בעצמו בהכנסו לחדר, ובצאתו מהחדר, אם שכח לכבות את האור, המפסק נכבה מעצמו.


————————————————————————————–

שלט-קל שלט רחוק למכשירי בידור עבור אוכלוסיית הקשישים והמוגבלים.

שלט-קל הינו שלט רחוק המיועד לתפעולה המלא של הטלוויזיה וממיר הכבלים.

שלט-קל, הוא שלט רחוק שונה מכל שלטי-רחוק הקיימים כיום לשירות הקהל.שבשונה משלטי רחוק קיימים מונח על שולחן בסלון. השלט-קל, אינו דורש מן המשתמש להחזיקו בידו ולכוונו באופן מדוייק אל מול הטלוויזיה/ממיר הכבלים, אלא הוא יכול להיות מונח על שולחן הסלון, כמו גם להיות מוצמד אל קיר/שידה בחדר השינה של הקשיש. התאפשרות זו של השלט-קל תיתכן מאחר והשלט-קל מצוייד במשדרי אינפרא אדום רבי עוצמה המכווננים כך שבכל זווית, תדר השליטה תגיע אל מקלט הטלוויזיה.

השלט-קל תוכנן על פי הבנה והפעלה אינטואיטיבית, כך הפעלתו נעשית באמצעות כפתורי סיבוב ברורים  המאפשרים יכולת תפעול – להדלקה ולכיבוי הטלוויזיה וממיר הכבלים, לשיטוט בין הערוצים השונים, כולם, או לחלופין לשיטוט בין הערוצים המעודפים אליו וכן לכוונן את עוצמת הקול הרצוייה לו.

המכשיר שבתהליכי פיתוח נועד לתת שליטה מלאה לקשיש על הטלוויזיה וממיר הכבלים. ההפעלה הפשוטה לא מצריכה מיומנויות של מוטוריקה עדינה, תיאומי עין-יד או זיכרון מורכב. הטכנולוגיה העתירה נמצאת בלב המכשיר, אך אופן תפעולו ותצוגתו החיצונית מאפשרים שליטה מוחלטת על הפעלת הטלוויזיה לפי רצונו של הקשיש ובאופן קל ובהיר מאין כמותו.

Shalat 9 I

——————————————————————————————

כתבה בידיעות אחרונות מדור כלכלה.

Pirsomot