מחקר ופיתוח רעיונות טכנולוגיים

תכנון ובניית דגמי אבות טיפוס לממציאים, בעלי רעיונות וחברות סטארט אפ

מאמרים

קישורים למאמרים אחרונים בנושא פיתוח המצאות:

פיתוח המצאתי לרעיון.

מרעיון לאב טיפוס בדרך הנבונה.

איך ממציאים בכוונה תחילה? מפתח הגנבים.

איך ממציאים בכוונה תחילה? המשך…

מרעיון למוצר הנכון – בעיית הגרביים היתומות.

מרעיון לאב טיפוס בדרך הנבונה.


הטכנולוגיה מתפתחת בצעדי ענק וכך גם תחום בניית אבות טיפוס של רעיונות טכנולוגיים.
בעבר היה נדרש לתכנן ולבחור מראש את כל הרכיבים הנדרשים באב הטיפוס, לתכנן ולייצר מעגל מודפס מדוייק עליו יודפסו המוליכים בין הרכיבים השונים ולאחר מכן להלחים את כל הרכיבים אל המעגל, תהליך ארוך ומייגע.
כל טעות או שינוי בתכנון היה מצריך תיקונים לא קלים במעגל ולעיתים בניית כל התהליך מחדש.

כיום ישנה אפשרות אחרת, מהירה הרבה יותר, השיטה דומה ללגו בכך שכל רכיב מגיע מולחם במעגל מודפס ובעל מחברים סטנדרטיים, ולבניית אב הטיפוס בוחרים מעגל אם מתאים ועליו מרכיבים ללא הלחמות כלל את החלקים הנדרשים.
לאחר מכן מה שנדרש הוא כתיבת תוכנה המתאמת את כלל הרכיבים לתפקוד הרצוי הנובע מהרעיון הנבנה.

שיטת ה-"לגו" מהירה וזולה לאין שיעור מכל דרך אחרת ומאפשרת כיום לבנות אבות טיפוס מתקדמים לכל רעיון. רכיבי ה-"לגו" כוללים חיישנים שונים החל מ-GPS, מודם סלולרי, חיישני תנועה, אור, צבע, קול, צליל ועד למסכי מגע זעירים, מנועים והתקנים מכניים שונים.

אך לפני שנבחרת דרך הפיתוח, השלב המקדים הוא בחירת הדרך הנכונה לבניית אב הטיפוס. לצורך כך, יוצרים תהליך של חשיבה המצאתית ויצירתיות לביטוי המוצר הסופי.
ישנן דרכים רבות למימוש רעיון לכדי מוצר מתפקד וכל דרך שתבחר משליכה על סיכויי המוצר להצליח. חשיבה נבונה תוביל לפיתוח מוצר שעלויותיו מהוות תחרות בפלח השוק אליו הוא מיועד ושתהא בו חדשנות ניכרת לעין.

בניית אב טיפוס להמצאה הינה הצעד המעשי ביותר כדי לקדם רעיון טכנולוגי חדש.
ברגע שישנו אב טיפוס מתפקד במלואו ניתן להסיק ממנו על על חוויית הלקוח, התרשמותו, עלויות המוצר הסופי לצרכן ואפשרויות הייצור ההמוני.

מבחינת המשקיע, הדגמת אב הטיפוס מוכיחה במלואה את ייתכנות המוצר הן טכנולוגית והן כלכלית.

בפנייה ללקוח הפוטנציאלי כגון, חברה טכנולוגית הפועלת בתחום המוצר, אב הטיפוס המתפקד מאפשר סגירת עסקה כי בפני הלקוח מוצגות זה מכבר, היכולות להמשיך את פיתוח והתאמת המוצר הסופי לצרכיו, או המרתו לייצור המוני.

ככל שתהיה יותר דייקנות ונכונות בחשיבה, ביצירה ובהבנה המקדימה לבניית אב הטיפוס, כך יגדלו הסיכויים כי ההמצאה תגיע לשלב המעשה.